Zastępstwa Optivum. Co należy zrobić, gdy program "nie widzi" istniejącej na serwerze bazy danych?
W programie Zastępstwa Optivum bazy danych przechowywane są na serwerze SQL. Do administrowania niektórymi funkcjami serwera przeznaczone jest narzędzie Administracja SQL instalowane wraz z programem. W narzędziu tym m.in. tworzy się i odtwarza kopie zapasowe oraz dołącza/ odłącza bazy danych (utworzone na serwerze z poziomu programu Zastępstwa Optivum lub z poziomu serwera SQL).
Jeśli baza danych istniejąca na serwerze i widoczna za pomocą narzędzia Administracja SQL nie jest dostępna w programie Zastępstwa Optivum (tj. nie ma jej na liście w oknie Wybierz księgę zastępstw, przywoływanym za pomocą polecenia Plik/ Otwórz), to można spróbować odłączyć ją od programu, a następnie ponownie dołączyć. Często dopiero po wykonaniu tych operacji baza pojawia się w programie Zastępstwa Optivum.
Otwórz dokument PDF z poradą >> |
Czy ta porada jest według Ciebie przydatna? |
Zastępstwa Optivum
dla administratora szkolnego, dla dyrektora, organizacja jednostki oświatowej, problemy techniczne, problemy techniczne - SQL
odłączanie bazy, dołączanie bazy, serwer SQL, plik MDF
średniozaawansowany