Plan lekcji Optivum. Jak opisać zasoby lokalowe szkoły?
Uzupełnianie danych zaczerpniętych z arkusza o dane konieczne przy układaniu planu lekcji w programie Plan lekcji Optivum rozpoczynamy od wprowadzenia listy sal, którymi dysponujemy.
Na liście sal należy umieścić wszystkie pomieszczenia, w których odbywają się regularnie zajęcia – również czytelnię czy stołówkę.
Jeżeli w jednym pomieszczeniu może równocześnie odbywać zajęcia kilka grup (np. na sali gimnastycznej, korytarzu), to pomieszczenie takie dzielimy na odpowiednią liczbę części (np. sala gimnastyczna cz.1, sala gimnastyczna cz.2). Każdą część traktujemy jako oddzielne miejsce odbywania zajęć i odrębnie umieszczamy na liście sal (stosujemy dla nich różne kody, np. sg1, sg2) oraz w zbiorach sal.
Jeśli kilka klas w ściśle określonym czasie odbywa zajęcia poza szkołą (np. na basenie), to takiego miejsca nie wpisujemy na listę sal. Do opisywania tego typu zajęć program udostępnia tzw. salę pozorną - oznaczoną symbolem @.
Każda nowo dodana sala jest dopisywana do zbioru sal ogólnodostępnych o kodzie *. Jeśli sala nie jest salą ogólnodostępną, trzeba ją z tego zbioru wyłączyć. Na przykład pozostawienie sali gimnastycznej w zbiorcze sal ogólnodostępnych może spowodować przypisanie jej do lekcji matematyki.
Po wprowadzeniu listy sal definiujemy zbiory sal o podobnym przeznaczeniu (np. sale językowe, sale do lekcji w grupach itp.). Ułatwi to w przyszłości określanie miejsc, w których powinny się odbywać lekcje poszczególnych przydziałów.
Zobacz film: Jak opisać zasoby lokalowe szkoły? >> |
Czy ta porada jest według Ciebie przydatna? |
Porady powiązane [2]
data aktualizacji | |
---|---|
Plan lekcji Optivum. Jak przypisywać do przydziałów preferencje dotyczące sal?
[poziom: podstawowy] |
2024-02-05 |
Plan lekcji Optivum. Jak utworzyć zbiór obiektów?
[poziom: średniozaawansowany] |
2024-02-05 |
Plan lekcji Optivum
dla dyrektora, organizacja jednostki oświatowej
sale, lista sal, zbór sal, zbiór obiektów, pomieszczenia
podstawowy